lördag 12 april 2008

Lögaredag

"Mamma, du är bra på blommor, jag är bra på bilmärken och pappa kan fotbollsmärken." Vi klarar oss bra i världen - det förstår man ju! Att jag är bra på blommor konstaterades när jag sa att plastblommorna mellan bänkarna i inomhusgallerian nog var äppelblom. (Det lär snyggare att skriva äppelblom istället för äppelblommor.)

Vi har varit på Systemet och tvättat och städat och snart ska vi väl sätta igång med matlagandet eftersom våra gäster dyker upp vid halvsju. Det blir trevligt. Hoppas jag :) Tänk om de har blivit dumma i huvudet sen sist? Ra-sist? Men varför skulle de ha blivit det?

Längtar redan efter tryffelsalamin vi ska tugga i oss innan maten. Trots att vi åt mackor modell större på Wayne's till lunch.

Gråväder som är så tråkigt att man bara dör. Men jag var bara tvungen att ha på mig mina slipade solglasögon när vi var ute och gick förut. Jag menar för de nästan 2000 spänn de kostade så vill man ju ha valuta för pengarna. Inte bara använda dem fem gånger i livet och sen inse att man måste ha progressiva glas eller att man har fått starr eller ... nåt annat.

Nej, nu ska jag skära frukt till fruktsalladen!

Inga kommentarer: