onsdag 16 april 2008

Dönick!

Jo - den där offerten jag fick ner från 687.000 till 600.000 och som jag var så glad för ända tills VDn och ekonomidirektören sa att jag skulle få ner det ytterligare , till 525.000:-, är nu nere i 485.000. VDn kom och high fivade! Då blev jag glad.

Om jag får förutspå vad min chef kommer göra så ser det ut så här:

- Såg du senaste offerten, frågar jag.
-Ja. Jag lyckades också få ner en offert så mycket en gång. Men det är ju bara ett spel. Man ska inte tro att man är duktig bara för att man får ner en offert nästan 30%. Det är vanligt. I mitt förra liv när jag jobbade på 'BEEEEP' så fick jag ner nästan samtliga offerter minst 70%. Och att du high fivade med VDn är ju pinsamt. Han menade säkert inte så. Han satte nog upp ett stopp-tecken, liksom. Du kanske inte vet det, men har ju en sjukdom som gör att han fryser i vissa positioner. Nu var han förmodligen just på väg att ta upp telefonen för att ringa till mig och prata om nåt RIKTIGT viktigt och så fastnade handen i ett läga som du uppfattade HELT fel - High Five? Pfjuuutt. Nu måste jag genast skynda till honom och rätta till ditt genanta misstag.

Behöver jag säga att min chef behöver hjälp med självförtroendet? Behöver jag säga att hon är riktigt duktig på att trycka ner andra? Behöver jag säga att hon inte är mycket för att lyfta sin personal? Behöver jag säga att hon är en av de mest usla chefer jag har haft och att vi lider av att hon varje dag får göra misstag när hon övar i att vara chef? Jag önskar varje dag att nån ska headhunta henne för hennes himlande ögons skull.

Sjunk båt, sjunk!

Inga kommentarer: