torsdag 3 april 2008

En bra dag

Jag skjuter upp och skjuter upp. Allt jobbigt läggs på den växande högen av ångestframkallande att göra-saker. Men - efter regn kommer sol (eller nåt). Idag har det varit soligt både ute och inne. Många gamla surdegar har blivit gott bröd (?)

- Alla var överens på viktigt möte jag höll i morse. Yeah!
- Glada arbetskamraten (som nu mer bara är glad i tredagarsperioder; de dagar hon är tillsammans med sina barn på heltid) var deppig, men kunde sätt ord på varför. Det var bra.
- Jag har hållit mig utanför ett växande gräl mellan två tanter. Det börjar få enorma proportioner det där bråket. Nu vandrar damerna (båda två är i själva verket uppmärksamhetslystna, bortskämda prinsessor) omkring och försöker samla poäng hos oss kolleger. De mest garvade håller sig utanför. De snälla tar parti. Som sen används mot dem.
- Några telefonsamtal gjorde tillvaron väldigt mycket enklare. Det som igår såg oöverstigligt ut är nu mer bara ett litet glatt skutt bort.
- Ett bra möte på kvällskvisten ger mig roliga arbetsuppgifter. Internt arbete som kan växa sig hur stort som helst. Utvecklande och stimulerande. Både jobbet i sig och de jag ska arbeta med.
- När jag kom hem beskrev yngste sonen mig som "snäll och älskar" (han tycker jag är snäll och han älskar mig.) Bättre kan det väl inte vara?

Sen fortsätter det braiga! I morgon -Möte i stan på förmiddagen. Personalfest på kvällen. På min sida om stan! HURRA! På lördag - sovmorgon. Kalas med yngste sonen hos dagiskompisar. Presenter redan köpta! Middag med kompisar vi inte träffat på länge. Vad vi ska äta är redan bestämt. P lagar! Söndag - inget särskilt. Wonderbaum!

Inga kommentarer: