tisdag 15 april 2008

Motivation?

Lönesamtalet föregicks av gruppmöte där chefen gick igenom vilka parametrar som gäller under lönesamtalet. Jag uppfyller alla med råge. Det hjälper tyvärr inte. Min lön ligger fortfarande i toppskiktet fick jag sen veta på lönesamtalet. Och? Jo, det innebär att jag för tredje året inte kommer att få nån höjd lön. Nänä. Vill jag gå dit igen?

Vad chefen hela tiden hänvisar till är att vi alla sitter i samma båt och att hon minsann inte ens har haft utvecklingssamtal. Fast då säger jag att det faktiskt inte är vårt problem och att vi inte ska lägga energi på det. (Jag märkte nämligen att vår mest oroliga kollega genast började tjata om att chefens chef inte uppfyller kriterierna för att få högre lön. Suck.)

Ringde just P för att få det här sammanbitna ur mig. Han hade inte tid att prata. Det var synd. Jag vet nämligen inte om jag kommer vilja ta upp det, eller nåt annat, igen. För jag orkar inte bli avfärdad igen. Och igen. Lika lite som jag kommer uppskatta samtalet där chefen ska tala om att jag faktiskt inte fick nån mer lön än den nödvändiga. Typ 2,5%.

Sa i alla fall som avslutning på samtalet att om jag inte får nån högre lön så vill jag att chefen skärper sig vad gäller att bekräfta oss. Jag vill höra att det jag gör är bra och uppskattat av henne. Men se det kan hon inte göra. För hon sitter i sin egen båt. Och jag hoppas att den sjunker!

Inga kommentarer: