onsdag 14 mars 2012

Svar?!

Igår 07.30 skickade jag mailet till VDn och personalchefen om jobbet jag har konstruerat. 07.52 fick jag svar från VDn. Det var ju snabbt och det kan jag analysera mycket.

Han skrev kort att ha själv har tänkt mycket på det jag skrev och att han ska ta upp det med min chef och chefens chef. FUCK! Ja. På ett sätt är det såklart bra. Men å andra sidan vill jag inte att min närmsta chef ska få nys om mina planer. Hon kommer sätta P för alltihop. Bara för att.

Nu har jag dryftat hans (snabba) svar med de allierade och jag antar att den gamla, schyssta chefen resonerar bäst - att jag ska utgå ifrån att allt går åt helvete. Men det kan jag ju säga att det är inte det jag affirmerar. Nej, nej - jag ser mig själv sväva i korridorerna. Det är jag som ska formulera det som flugan på väggen vill säga. Fast förmodligen med ledningens ord. Det gör inget, bara jag får göra nåt som stimulerar och roar.

Inga kommentarer: