onsdag 14 mars 2012

Märkligt möte

Gick tidigt från jobbet idag. Skulle till frisören. Klippte upp i nacken igen. Det ser ok ut, blir nog bättre efter en tvätt. Har gått till Sofia och klippt mig i flera år. Vi gillar varandra. Skrattar mycket så det är trevligt. Idag sa hon att jag är modigare än de flesta. Än de flesta kvinnor som klipper sig i Sjöstan. Och det kan jag säga - jag är inte särskilt modig. Men här är det det som alltid varit som gäller. Intressant, tycker jag. Vi pratade även om män som gör "slingor" så de ser ut som igelkottar i huvudet. Hur förfärligt fult det är. Och SÅ gör ingen i Sjöstaden, men i förorten :)

Nåväl. På väg därifrån möter jag en bekanting som jag verkligen inte träffar ofta. Det var ju en hel ... vecka sen. För det var den gamla klasskompisen som jag lunchade med i förra veckan (se inlägget innan det här). Vi började gapskratta när vi fick syn på varandra. Det kändes liksom som vi smög på varann.

Märkligt möte.

Inga kommentarer: