söndag 11 mars 2012

Log off

Helg = avloggning från jobbet. Ibland helt och hållet. Och det är ju säkert bra.

Dessvärre är det så att jag borde fundera liiite mer på vad jag ska packa. För nästa lördag bär det av till Bryssel och sen direkt därifrån till Buenos Aires. Ja, Argentina. Det blir spännande. Trots evighetslång resa dit. 17 timmar. Herregud.

Så jag ska packa för 12 grader i Bryssel och 28 i Buenos Aires. I en halvstor väska. Som det ska få plats choklad i. En hel jävla påse som vi inte kunde packa med det som vi ska ha på kongressen eftersom det är högeligen typ förbjudet att skicka med sånt. Inte att packa i väska, dock. För i Argentina vill man att allt ska vara tillverkat i just Argentina. Så väskorna vi tänkte ge bort fick vi lämna hemma. Bland annat.

Olika tröjor till de två kongresserna ska med också. Olika tryck för de olika ställena. Tar plats.

Men jag gnäller ju bara. Det borde jag inte göra. Jag kommer ju at få äta musslor i Bryssel och fantastiskt kött i Argentina. Och gott vin (i Sydamerika, knappast i Belgien. Och öl är inte ens gott).

How ever.

På tisdag ska VDn och HR-chefen få ett välformulerat mail där jag skriver att jag vill bli ansvarig för internkommunikationen och det ska bli så bra så! Affirmerar oavbrutet hur fantastiskt ROLIGT det ska bli med det nya jobbet. Och får jag det inte så kommer jag krascha en smula. Men det skjuter jag på framtiden. Hoppas att de svarar nåt innan jag åker, bara. För jag vill fan inte ha nåt negativt svar om jag är bortrest.

Är inte på topp. Har nåt negativt som ligger och skvalpar. Typ stormkvalpar. det kommer upp till ytan hela tiden fast jag inte vill det. Kan vara stress. Jag tror att den första kongressen kommer att bli för full av saker och att den andra blir för tom. Och jag är en del av det blir så. Har ingen kontroll. I det ena fallet för att det är en stökig tillvaro och i det andra för att mässan ligger så jäkla långt bort.

Det löser sig.

Kanske.


Inga kommentarer: