söndag 18 mars 2012

Resdag 2

Åkte hemifrån igår, lördag, kvart över tio. Hade en jättetung stor väska och en mindre ganska tung. Taxichauffören hävde in dem i bakluckan så for vi.

Det luktade sött av gamla byxor och otvättad man i hela bilen. Hade jag frågat om vi kunde öppna fönstret lite så hade jag fått köldutslag, jävlaskit. Tvingades utstå odören. Undrar om man ska ringa Taxi Stockholm och be dem skicka ut propåer om annat än biltvättar och rekonder efter kräklor. Personalen måste också tvätta sig!

Väntade på kollegan på Arlanda en lång stund. Han hade en stor, men lätt grej som skulle ner i en av mina väskor så vi var tvungna att checka in tillsammans. Det var bra. Han har guldkort så det var snabbkö till bagagekontroll och sen var det vin i loungen.

Tror dock att det bästa på hela resan var stoppet i Köpenhamn - jag älskar Katrups flygplats. Så många roliga affärer. Provade en jättefin tunikaartad grej på NoaNoa, men de hade inte min storlek. Jag har för stora bröst. Trots att jag faktiskt har gått ner 8 kilo på tre månader.

Nej. Det bästa var ju boken jag läser - Och här ligger jag och blöder. Skitabra! Ungdomsbok som fick Augustpriset senast. Läs den! Jag kommer nog att ge bort min eftersom jag vill ha mindre och mindre att bära på ju längre bort resan går.

Glömde hårborsten hemma. Och Buenos Aires-guiden. Och nåt annat oviktigt. På mitt hotell har de inte ens kammar, så jag gick fräckt in på ett Hiltonhotell igår. Frågade om de hade kam. Det hade de. Jag fick en. Låtsades lite att jag bodde där även om de inte frågade. Jag är så smart.

Nej. Nu ska jag fly lobbyn för mitt rum med utsikt mot en mur. Men bara en kort stund. Snart ska jag till kongressen. Kanske lunch först? Igår åt jag musslor till middag! Så gott!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till stora bröst och till läsning av god bok. Den är verkligen jättebra.
Kram