fredag 2 mars 2012

Aktiviteter med barn

Man kan hitta på så mycket med barn ...

Yngste sonen och jag var på visning på Livrustkammaren idag - jag tyckte omedelbart om guiden eftersom hon började med att berätta att Livrustkammaren inte ägs av kungen, utan att "det är statligt ägt och det betyder att vi alla här äger det tillsammans". Sen fortsatte hon på en nivå som var precis så oförutsägbart så att både barn och vuxna fick utbyte av visningen. Det var lyckat, måste jag säga.

Sen hann vi med byxinköp till sonen, skoinköp till mig (hade ett tillgodokvitto som jag nu slipper oroa mig för att jag ska slänga), fika på Vetekatten, roll-on på Apoteket, kött och vin i Hötorgshallen och bär på Hötorget innan vi åkte hemåt. Konsum och pakethämtning väl i Sjöstaden. Perfekt!

Men som barn kan man ju ägna sig åt annat också:

Inga kommentarer: