måndag 23 april 2012

Lingongrova

Min absolut största längtan just nu - en skiva lingongrova med bregott och herrgårdsost. Eller, kanske två skivor lingongrova.

Det är FÖRBJUDET att äta lingongrova (och allt annat bröd, men det är bara lingongrova jag vill ha) när man håller på med den här förbannade jävla livsstilskosten. LCHF.

Har just gråtit krokodiltårar av hunger och för att jag är så sugen.

Jag kan säga att en skiva ost med bregott inte alls motsvarade min idé om tillfällig lycka.

Nu kommer jag drömma om det godaste brödet. Hellre det än den läskiga mardrömmen jag hade i natt när min hand hölls fast av nån "på andra sidan". Det var ganska otäckt ska jag säga.

Jävlarihelvete vad det är jobbigt att "vara stark". Jag kämpar mot kolhydratsdemonerna som aldrig förr. Undrar om det hjälper att byta alla lösenord överallt mot Lingongrova? Särskilt lösenorden till tråkiga ställen. De värdelösa systemen på jobbet. Lingongrova27. Kanske är det då, om 15 år (2027) jag kan äta en macka? När jag utmärglad ligger i en skyttegrav (eftersom tredje världskriget har brutit ut) och Pågens har sponsrat kriget i bästa Hungerspelsanda.

Så. Nu har jag dramatiserat till avdramatiserandets gräns. Dags att borsta tänderna. Inget bröd. Idag heller.

Inga kommentarer: