torsdag 22 november 2007

ppt och exorcism

Just nu är jag så trött att jag inte kan koncentrera mig på en punkt i taket. Det snurrar. Tur att det snart är helg. Bara en liten sak emellan. I morgon förmiddag ska jag prata i 10 minuter för 150 personer. Två gånger. Jag kommer vara glad när det är över. Mest rädd är jag för att jag ska verka virrig och för att jag ska säga "eh ..." för många gånger.

Nu ska jag se på läskiga, läskiga Medium. Idag verkar det läskigare än nånsin. Lite Exorcisten över det hela. Det finns inget läskigare än Exorcisten. Jo. När Cher och hennes häxkompisar spyr körsbär i Jack Nicholsonjävulens hem. Det är jätteläskigt. Så läskigt att jag inte kan somna om jag tänker på det. Så läskigt att jag måste tända lampan om jag råkar snudda vid tanken när jag ska sova ensam.

Usch. Det ÄR ett så läskigt avsnitt! Hur ska jag klara av att titta? Men nu måste jag titta klart. Annars kommer min fantasi hitta på nåt värre än programmakarna.

Jag kommer drömma om exorcism och powerpointpresentationer. Härliga tider :) Längtar redan till väckarklockan ringer. Inte. Fast det är bättre att vakna av väckarklockan än av att sängen viftar omkring i luften och huvudet rullar ikring och utstöter otäcka, dova ljud. Hu!

I helgen ska vi köpa födelsedagspresenter till yngste sonen. Han fyller jämnt nästa fredag. 4.

Inga kommentarer: