söndag 4 november 2007

- 60 böcker!

Eller så. Men ungefär 60, skulle jag tro. Nu är det bara 500 kvar ... Jaja. Emmaus - here we come! Den lockiga pojken med faibless för köksmaskiner ville prompt ha med sig apelsinpressen hem också - det tackar vi särskilt för! (Apelsinpressen har stått i köket i ungefär 6 år utan att användas och nåt ska man väl dricka medan man läser? Va?)

Det var i alla fall väldigt trevligt att ha de bokintresserade här. Nytta och nöje i god kombination tycker jag. Enda nackdelen är väl kanske att vi aldrig kan göra om det. Jo - det kan vi. Om 30 år. Om jag inte börjar med nån ny vana - typ ger bort varje läst bok på stubben. I alla år har jag tyckt att det är fantastiskt charmigt med bokhyllor. De är färgglada och visar på nån sorts utvecklande liv. Nu ska vi bara ha de coffee table-böckerna, språkböckerna och kokböckerna kvar. Sen undrar jag om det är ett tecken att de flesta böckerna som försvann ur hyllorna var i ögonhöjd? Orkade man inte böja sig ner? Eller är författare som heter nåt på L inget att ha? Måste nästan kolla på biblioteket om det är färre L-författare än M,N och O-författare. Eller så kollar jag INTE.

Inga kommentarer: