söndag 25 november 2007

Gåvor till liten gosse och längtan efter stor dito

Nu är samtliga presenter till minsta pojken införskaffade.
En monstertruckbil. Med horn. Jätteviktigt!
Fyra Teletubbies i miniformat som ska bo i dockskåpet. (Köpte inga dockskåpsmöbler. Fy fa-an vad fula de är. Känns som det är råkass kvalitet. Satans att mina gamla möbler blev stulna en gång för länge sen.)
Djungelboken på DVD.
Fyra bra böcker - den senaste jättestora av Sven Nordqvist, "Kenta och barbisarna" av Pija Lindenbaum och ytterligare två som jag faktiskt inte kommer ihåg vilka det var. Vi är med i Barnens Bokklubb och fick dem för länge sen. Nu är de inslagna också.
En räknebok med Cars. Ja - eller sifferbok kanske ligger närmare sanningen. HELT übermänsklig är han inte ...

Men först fyller jag år. Jag hoppas att jag får nånting som är lite personligt. Inte bara saker till hemmet. Tyvärr har jag ju redan införskaffat kalendern från Bookbinders Design. För att jag ville välja format själv. Köpte en liten. Illröd.

Läser på äldste sonens blogg och längtar väldigt efter honom. Han är med om en massa saker hela tiden. Skulle vilja prata med honom! Hans familj verkar väldigt snäll! Tur! Är lite orolig för mellansonen som man inte vet var han hamnar.

I morgon ska jag till Prag över dagen. Hur är Czech Airways, tror ni?

Inga kommentarer: