lördag 10 november 2007

Konsert

Igår var jag på konsert. Den bästa nånsin, tror jag. Mika i Annexet. Han är så HIMLA bra! Fantastiskt musikalisk. Glad. Rolig. Söt. Jag skulle vilja ha honom i soffan här hemma lite varje dag. Han pratade svenska utan fusklapp. Långa grejer. Det tror jag tyder på musikalitet. Språk och musik hänger ihop. Om det inte är ren och skär vilja att anpassa sig. Och i så fall alltså tyder på en viss osäkerhet. Att tro att man måste vara som "de andra". Prata på samma sätt. Höra ihop. Inte sticka ut. Jaja.

Det var en rolig konsert. En liten föreställning med EN cover. "Missionary man" av Eurythmics. Bara det tyder på god smak. Tycker jag. Det var som att vare sig bandet eller vi som var där ville gå hem. Vi villa hela tiden ha lite till. Vi triggade dem och de triggade oss. Härligt!

Innan vi gick dit var vi hos en kompis arbetskamrat. Hon bor nära Globen. Där träffade jag en vän från förr. Märkligt. Han var sig lik!

Övriga familjen var på Monster Jam i Globen. Dyrt krasch!

Nu ska jag se den franska filmen Gosskören som jag tror är bra.

Adjö.

Inga kommentarer: