onsdag 21 november 2007

Alla vägar bär till ...

amerika. Nu har nästa barn blivit antaget som utbytesstudent! Nu är det det ena fylleriformuläret efter det andra. Kryss för intressen. Kryss för sjukdomar. Passnummer och föräldrarnas titel. Adresser och telefonnummer.

Jag tror att han har vuxit bara av att få positiv respons. Lilla, stora vännen min. Mina barn på vift. Jag är så glad för dem! Bara han inte hamnar hos en KKK-familj i södern, som jag hörde om en som gjort. Han hade visst varit på krokodilsafari också. En tant med lila hår hade sin lilla lila pudel med sig dit, men inte hem. Den blev uppäten. Hon hade den i ett långt snöre (som jag sa när jag berättade om det vid middagen. Yngste sonen viftade avslppnat med gaffeln och frågade "du menar koppel?" Jaja ...) och då kom den hungrige krokodilen - SMACK! Tanten svimmade i leran.

Jag har inte läst en bok på en månad. Men jag önskar mig amaryllisar och goddoftande ljus när jag fyller år. Så vill jag åka utomlands.

Inga kommentarer: