torsdag 28 juni 2012

What?

Vad ska jag skriva om idag då?

Kanske om middagen för bästa lilla A som hennes dotter drog ihop igår? Ja! Det var lilla A och dottern och sonen och dotterns före detta och långa farbrorn, Ebs och glamourkompisen (fast de där tre sista heter bara så i andra sammanhang och jag känner dem knappt).

Men ÅH! så trevligt man kan ha det bara för att alla är trevliga. Nu vill jag träffa samtliga igen och igen.     Men, kan jag säga, vi går inte tillbaka till Ljunggrens. I alla fall så vill man inte ha den klantiga servitören. Jättetrevlig till en början, men sen bara idiot. Jag stannar där, Fokus ska inte ligga på denna stackars mänska.

Maten var jättegod! Sällskapet så trevligt! När vi hade käkat klart så gick vi hem till Ebs som inte bara har en bokhandel, utan även en TV där vi kunde titta på fotboll.

Och den kvinnliga simultankapaciteten var på topp. Vi kunde ju både prata och titta. Så jag pratade med Biodlerskan (eller glamourkompisen, fast JAG känner henne inte på det sättet) om LCHF eftersom hennes migrän har försvunnit sen hon började med denna diet. Det visar sig att fler migräniker (det heter faktiskt så ...) har blivit botade genom LCHF. Fantastiskt. Ja. Botad och botad. Det har hjälpt till. Grande. Och som alternativ till heroin, som tydligen får ALL migrän att försvinna, så är det ju ett ganska lätt val.

Och Cannes blir det! Nu har vi varit i kontakt med dem och det här kommer att bli bra, trots att P oroar sig för städning inför ankomst. Det löser sig! Och förmodligen bilar vi ner. Jag hoppas att P lugnar ner sig vad gäller tid hemma efteråt. Han vill ta det lugnt. För att städa i källaren. Rensa böcker. Jag fattar inte. Varför ska vi plötsligt göra det? Och till vilken nytta? Nu?

För övrigt hejar jag på Spanien.

P.S. det är inte lätt att vara biodlerska och migräniker. För honung är askasst för migrän. Precis som stevia och suckrin. Bara en droppe då och då funkar. Trist.

1 kommentar:

downthemountain sa...

Det var VÄLDIGT trevligt!
Tusen tack!!!
Ska vi starta en klubb?
Hursomhelst.. jag har börjat blogga lite igen.. får se om det håller i sig..
Hoppas du har en bra semester!
P.S.
Apropå Per. Kanske är han en sån där HSP som jag. Och behöver tid till återhämtning.. därav behov av källarstädning.
Läs boken! "Drunkna inte i dina känslor".. då kommer du iallafall att förstå mig bättre.