tisdag 19 juni 2012

På gång

Delar upp ämnena i punkter.

- Jobbet
Har sökt ett nytt jobb som jag inte fick. Alltså ett jobb som inte var på det nuvarande arbetet. Men jag är inte jätteledsen för att jag inte fick det. Kom vidare till telefonintervju som gick åt skogen. Men i alla fall. Jag kom vidare till första intervjun och det var bra! Jobbar mycket med internkommunikation just nu - skriver artiklar om arbetskamrater, och det är riktigt skojigt. Och bra blir det också. Försöker se till att intervjuobjekten är delaktiga även efter intervjun och det har både funkat och uppskattats hittills. Roligt. Så har chefen semester och det förenklar tillvaron avsevärt. Very good.

- Fotbollen
Just nu pågår matchen som Sverige spelar mot Frankrike och det ser bra ut. Synd att de inte spelar bra förrän nu. När det inte spelar nån roll.
Blev intervjuad för Hammarbyboken igår. Vet inte om jag har skrivit om det. Men det är en kvinna som intervjuar 30 personer som är hammarbyare (en per match under säsongen) och jag är en av dem. Det kommer bli en bok med ett kapitel per intervjuad. Intressant. Trevlig är hon också! Hur jag har kommit med? Nån har rekommenderat mig. Intressant!
På söndag ska yngste sonen vara knatte med stora laget. Spännande!

- Semestern
Ja. Vi åker till Småland första veckan i juli. Sen jobbar P och jag en vecka och då kanske yngste sonen kan vara med sin farfar. det skulle vara bra för alla. Så kan P och jag jobba järnet och gå på bio och restaurang varenda kväll. Det skulle passa bra, tänker jag. Och sen har P äntligen fått ändan ur vagnen och sett till att få lite mer info om vännerna till släktingarna i Frankrike som vill byta boende med oss i två veckor eller så. Skulle vara underbart! Cannes i juli passar fint! Om vi kan bo där så kanske, kanske Ps syster med familj kommer dit också. DET skulle vara trevligt! Och yngste sonen skulle få träffa sina kusiner MED FÖRÄLDRAR! Han har ju nästan aldrig pratat med de vuxna i den familjen.

- Övrigt
Var på bio med äldsta sönerna häromdagen. Såg Moonlight Kingdom. Den ska man se om man kan. Sen gick vi och käkade på restaurang med min pappa också. Mycket trevligt! Jag älskar mina barn! Vill vara med dem hela tiden - de GER så mycket. Bara genom att finnas där. Min pappa är inte så dum han heller. Tyvärr kunde hans särbo inte följa med eftersom hon skulle göra en undersökning, som krävde vila, nån dag senare (idag faktiskt - allt gick bra).
De filmer jag ska se framöver är: Hungerspelen, MIBII och Ice Age 4. den sistnämnda kan väl yngste sonen få följa med på kanske :)

Helt ok! Eller till och med bra. Fast jag tror att det beror mest på att Barbie (chefen) är på semester just nu. Man kan slappna av och slipper gå i kringelikrokar på grund av henne. Bra!

Adieu.




Inga kommentarer: