onsdag 13 juni 2012

Händelserikt


Sådärja! Många bra saker som händer just nu. Jag har varit duktig i Paris. Om jag får säga det själv. Fick bara lite dåligt samvete av att lämna stället innan kongressen var slut - mina kolleger fick ta hand om mina arbetsuppgifter de sista timmarna. Så nu vet de vad det innebär att ha mitt jobb. Mycket stress, mycket logistik och jag kommer med största sannolikhet få skäll av dem för att de blev överväldigade av en massa saker. Jaja.

Träffade Ps syster med familj och käkade trevlig middag. Det mötet resulterade i att jag tror att vår semester har löst sig! Vi byter boende med familj i Cannes! Bättre kunde det inte bli! Billigt och bra! För alla. Hoppas bara att katten trivs med fransktalande personer ...

Köpte små champagneflaskor på Auchan som är en bra storköpskedja. Och ankleverpaté. Det var väl det som var studentfestrelaterat. För det är klart att jag har tänkt väldigt mycket på den lilla tillställningen. Jag ville ju att det skulle bli bra! Och det tycker jag att det blev också. Väldigt avspänt och trevligt och god mat. Många människor som inte hade träffats på länge som hade mycket att tala om nu. Själv pratade jag inte med nån. Eller mycket lite med var och en. Lyckades i alla fall skicka med lite bokrekommendationer mot slutet.

Och själva studenten då? Jotack. Han är så fin, min mellanson! Känner få som man verkligen kan kalla coola. Men han är det. Cool med värme. Trevliga kompisar har han också.

Idag har det varit en lång dag som började tidigt. Yngste sonen slutar tvåan och jag kunde för en gångs skull vara med. Jag brukar ju vara på kongress annars. Vi har haft en trevlig dag. Fika med klasskompisar på café, tog hem kompisarna som lekte till halv ett då vi åkte till extraknäcket i Älvsjö. Sen fikade vi med kusinen och hennes mamma innan vi åkte hem. Så kom kompisarna tillbaka och lekte ett tag innan de fick middag här. Trevligt! Nu är det fotboll.

Jag är trött. Men innan jag somnar ska jag hitta ett forum där jag kan ladda ner bilder från gårdagens event.

Imorgon - jobb. (Har jag nämnt att jag har talat med HR-chefen igen? Hon häpnade när hon hörde vad jag hade att förtälja. Fick en hjärtlig kram innan jag gick. Och en fråga om jag vill höra nån annanstans i organisationen. Det vill jag. HR-chefen säger att det kan ta ett tag att ordna sånt. Men att jag inte ska ge upp. Tack för den uppmuntran. Får se hur långt det räcker.)

Och nu - ladda upp bilder.

Inga kommentarer: