tisdag 29 maj 2007

Strumpor

När man har tvättat ligger det alltid en blöt hög med svarta strumpor kvar på golvet till sist. Jag avskyr att sortera dem. Mina är lätta att plocka ut. Men alla pojkars ... Lika stora men med olika sorters resår. Det är allt som skiljer dem åt. Jag har lyckats med en sak - mellansonen har strumpor med veckodagarna. Monday, Tuesday och så vidare. Så - nu är det bara Ps och äldste sonens strumpor som blandas hej vilt. Äldste sonen är slarvig. Han bryr sig inte om vems strumpor han sätter på sig. Det innebär att han antingen inte har några strumpor alls eller alla, beroende på hur mycket han hann sno åt sig. Nu har vi en tredje faktor. Min ex-mans strumpor. Som förmodligen ligger i våra lådor eftersom sonen inte bryr sig om vilka strumpor han bär. På samma sätt som Ps strumpor som ligger i ex-mannens låda?

Ska jag införa gråstrumpetvång för äldste sonen, svartstrumpetvång för P och försiktigt föreslå blåstrumpor för ex-mannen? Eller bryr de sig inte? Eller spelar det egentligen ingen roll ... Är det det här som kallas lyxproblem?

Inga kommentarer: