söndag 27 maj 2007

Konstfack

Idag var jag på Konstfacks vårutställning. En del grejer var tilltalande. Vissa saker var bara roliga. Eller konstiga och roliga. En del var mest krystat. Inte alls roligt. Bara ... svårt. Liksom tråkigt.

Man undrar - ska jag, som en kompis nyss sa, tänka att det jag inte förstår av det som visas inte är bra. Att det till och med är dåligt eftersom jag inte förstår det, eller ska jag gå hem och undra om jag är lite för lite kulturell som inte ens anar vad som rört sig i konstnärens (?) hjärna under skapandet? Behöver jag inte ana? Men ändå - jag VILL ju förstå. Å andra sidan, det jag inte fattar kanske gör någon annan betagen. Gör det inte det så lär skaparen snart glömmas och byter kanske bana. Kanske är det därför jag gillar keramik-, glas- och metallarbetena bäst? Det blir sällan pretentiöst. Sällskapet var oavsett trevligt - pappa, bror med dotter och de yngsta sönerna. Äldste sonen och P stannade hemma.

Nåja. Solen sken och här hemma firades jag på Mors Dag. Alla pojkar och jag på balkongen med te/kaffe/mjölk och Konsumbakelser!

Inga kommentarer: