måndag 28 maj 2007

En mycket liten människa

Jag är så trött. Grinade lite på jobbet innan jag gick hem. Folk är så röriga och pratar inte med varandra. Det är så jobbigt att se missförstånden travas utan att kunna göra nåt. För om jag gör nåt så kommer jag föra nån annans talan och, herregud, folk får väl prata själva?

Jag skulle vilja ha en liten bubbla utan dörr på jobbet. Och här hemma skulle jag vilja lägga mig i ett kolsvart rum med stjärnhimmel och bra musik. Men nu ska här skrivas faktura och sen ska jag se på en film som jag hoppas är lite sorglig. En film med Drew Barrymore som har legat på DVDns hårddisk alltför länge. Det är så praktiskt för P spelar in den så jag tar den till sovrummet och kollar på TVn där. Samtidigt tittar P på fotboll och minstingen tittar i en kinesisk bok med bilar. Oroväckande många militära fordon i slutet ...

I morgon är det en ny dag. Eller hur? Då kanske jag inte känner mig fullt så liten som jag gör just nu!

Inga kommentarer: