onsdag 30 maj 2007

Reklamation

Idag har jag provat Fullkornspasta med kryddiga köttbullar från Findus. Såg gott ut på förpackningen … Och det var det. Jag var hungrig och förväntningarna ganska höga. Däremot var innehållet i förpackningen inte särskilt likt bilden på utsidan. Jag triggade särskilt på de grillade tomaterna – tjena? Jag fick EN bit. Och köttbullarna klarade inte ens 6 minuter i micron. De blir torra. Jag undrar – varför häller de inte såsen PÅ köttbullarna? För att undvika det där torra.

Däremot så måste jag säga att jag blev glatt överraskad av stinget i såsen (som f ö inte heller ser ut som såsen på utsidan där man nästan får för sig att det är en saffranssås).

Jag har skickat in mina kommentarer till Findus. Som var ungefär precis det ovan. Vi får väl se om de svarar. När jag får för mig att äta micromat om ett år igen så kanske jag väljer nåt annat i alla fall! Men jag tycker att man ska säga till när man tycker nåt är dåligt. Eller bra. Kritik kan ju vara både bra och dålig. Man glömmer lätt det.

Inga kommentarer: