torsdag 24 maj 2012

Ganska trött

Tänka sig - igår spontanbesökte vi Empire State Buidling och idag sitter jag här. Det skiljer ganska precis 83 våningar mellan dessa två platser.

Jag ska koncentrera mig på det som var bra, inte på att P fick ungefär dubbelt så mycket tid att handla som jag eftersom han måste ha hjälp medan jag helst handlar och tittar på egen hand. Detta innebär att vi delar upp oss. Han tittar, jag tittar. Sen går jag till stället han är på så tittar vi tillsammans. Osjälvstänndigt och löjligt eftersom jag blir så satans irriterad i efterhand på att han hittade sina skor efter 38 besök i skoaffärer, medan vi liksom aldrig hann till Macy's där jag skulle köpa underkläder och strumpor, tehandlarna i China Town och framför allt inte till ett ställe där de hade den jättefina Michael Kors-klänningen i rätt storlek.

Men, som sagt - de bra sakerna överväger!
Den här gången har vi koncentrerat oss på mat. Vi har ätit på Buddakan och på Keen's och på Vanessa's dumplings och på några andra ställen. Men jag rekommenderar definitivt Keen's! Kött! Key lime pie som var gudomlig!

Vi har druckit drinkar också. Det finns SÅ många hotell med takterrasser som man inte visste om. Vi har besökt tre ställen - Dream, Indigo och vårt eget hotells terrass - Hilton New York Fashion District. Och jag lovar att det har absolut inte var de bästa ställena. Men det var de som kom i vår väg.

Jag har fått manikyr och pedikyr samt ryggmassage på ett "spa". 35 dollar inklusive dricks. Det är 250 kronor det. Världslabilligt med andra ord. En ung kines med sliten t-shirt stod för behandlandet. han var väldigt noggrann och duktig!

Vi träffade älskade broren utanför Toys R' Us och drack en drink med honom i söndags.

Så har vi ju hälsat på amerikanska kamraterna. Jättetrevligt! Grillade ute på kvällen och det var 30 grader på dagen (utomhus. Inte på grillen).

Så har vi ju promenerat väldigt mycket. SoHo är favoritstadsdelen! Men Brooklyn vill vi också tillbaka till. Ge det mer tid. China Town har givit mig mersmak. Bra intryck den här gången.

Bilder -
 Utsikt från hotellet

Spegling 

Istället för World Trade Center 

 Dumplings på Vanessa's

 På kvällen

 Japanska kvinnor i regn

 Klättrare i Brooklyn

 Text i tunnelbanan

 Text på vägg

 Pojke på väg till träning

 Vy från hotellbaren på hotellet

 Uppe i Empire State Building

Parkera inte här ...

Inga kommentarer: