onsdag 16 november 2011

Då drar vi!

Den här veckan har varit helt konstig. Men glad.

Har bokat resa till Sharm el Sheikh. Och det ska bli så skönt. Åker man till SeS så blir det mycket långt om man ska åka till de historiska sevärdheterna. Man kan eventuellt åka till Sinai och kolla nåt kyrkligt, typ stället där Moses såg en brinnande buske och budorden föll på plats. Men jag har haft brandövning idag, släckt en liten eld i ett släp, så jag har fått nog av bränder. Struntar nog i busken. För det verkar så guppigt att åka jeep eller buss i karavan på de egyptiska vägarna.

Nej, vi stannar nog vid poolen och havet och läser. Har anmält gossebarnet till Super Kids också. 450 spänn för två timmars barnvaktande per dag i fem dagar. Tack Fritidsresor!

Så hoppas jag att ingen ringer när vi är borta. Det kostar nämligen 20 spänn/minut att ta emot samtal. Och trådlöst internet kostar multum för en halvtimma. Jäklar. Jag som hade sett fram emot Wordfeud i solstolen.

Igår träffade jag husägarinnan. Vi var på gratisjippo där man fick gå runt bland båtar i Nybroviken och käka och dricka. Mycket trevligt. Inte för att man blev särskilt mätt utan för att kompisen är så bra!

Sov dassigt i natt (höll på att somna under brandinstruktionerna innan själva övningen). Katten skuttar och jag sover oroligt eftersom jag är stressad.

Och på fredag ska vi ha genomgång av det katastrofala resultatet från medarbetarundersökningen. Mycket rött riktat mot chefen är det. Så nu ska jag ladda och inte vara personlig mer än att jag ska tänka på att bara prata om mig själv och det jag behöver.
Övar här:

- Tydliga roller
- Tydliga kontaktytor
- Tydliga uppgifter

Ja. Det räcker kanske så?

...

Hoppas att jag hittar en fin Bastet att stilla längtan efter katten med.

Inga kommentarer: