söndag 13 november 2011

Återerövrande

Nu ska jag bli mer social! Måste orka saker. Bli bättre på att göra saker hemma också. Städa och sånt.

I fredags var det lugnt, men igår hade yngste sonen och jag i princip heldag på stan. Hötorgshallen för korvar och vin , Hötorget för sallad och trattisar (50 spänn för ett kilo!), Intersport för reklamation av skor, Åhléns för inköp av mjukisbyxor till sonen och när vi ändå var där och det erbjöds rabatt för köp över 500 kronor så köpte vi dyra vinterstövlar till honom också. Och nu måste jag berätta lite om de expediter vi mötte under dagen. Mannen i korvaffären i Hötorgshallen var föredömligt bra i sin roll - så trevlig och kunnig och bra att man ville ta med honom hem. Hon på Intersport som påstod att man inte kunde reklamera skor utan lådan de kom i när man köpte dem, viftade jag bort och bad att få prata med nån som hade arbetat längre än hon (hon hade redan sagt att hon var ny), så undrade jag i mitt stille sinne hur många lådor hon har hemma ... Det gick bra utan låda, visade det sig. Skokvinnan på Åhléns var superbra och hade bra hand med barn (och yngste sonen hade bra hand med expediten också.) Hon på Systembolaget i Hötorgshallen var faktiskt ganska otrevlig, men hon längtade kanske hem efter en lång vecka?

Ja, sen kom Kattkvinnan med fästman och käkade upp korvarna, som var goda, och det var väldigt trevligt!

Idag sov jag länge. Drömde konstiga saker innan jag vaknade dock. Sexdröm med Victoria Silvstedt som jag inte alls var beredd på. Och Victoria Silvstedt? OM jag nu skulle bli intresserad av kvinnor, så inte fan skulle jag ha henne som nummer ett på listan. Drömde att katten var ute på en grön gräsmatta tillhörande ett radhus och hon var lycklig. Det kändes jobbigt när jag vaknade. Hoppas att hon är lycklig utan gräsmatta.

Sen åkte jag och köpte en kaffebönsmalare och kafebönor som jag hade kommit på att det var en jättebra present till min syster som är nyinflyttad i lägenhet nära oss. Dit kom även bror och styvsystrar och några i sällskapet följde sen med oss hem för att titta på sötkatten.

I nästa vecka har jag aktiviteter på tisdag (som jag måste hitta sällskap till. Nån som är ledig på kvällen då? Gratis mat utlovas! Och dryck. Från 18. Hör av dig!) och på torsdag har jag nåt jobbgrejs och på fredag kommer pappa med särbo, farbror och faster och lillebror med familj på middag. Det ser jag fram emot. På lördag vete fåglarna vad som händer, men det är nåt då också.

Ja. Nu är det snart natt.

Tack.

Inga kommentarer: