söndag 14 september 2008

Min pappa - ett bibliotek?

Träffade bror med dotter på Medis vid lunchtid.

Jag och sonen kom tidigt så vi tog en snabbsväng in på biblioteket. Det luktar som min pappa. Jag har alltid trott att det luktar damejeanne (med hembryggt vin) och metallklarinett hos honom. Men det är ju bibliotek det luktar. Såklart. Mer trogen kund på Medborgarplatsens bibliotek än pappa får man leta efter. Det är klart att böckerna gör sig påminda på nåt sätt. Mer än i hans huvud ...

Intressant. På väg upp trappan mot barnavdelningen var jag verkligt förvirrad och letade efter pappa allt vad jag orkade. Tills jag la ihop ett och ett. 

Letar för övrigt med ljus och lykta efter Mary Poppins på svenska. Den finns att boka på biblioteket. Men jag vill nog äga den. Min farmor läste den för mig när jag var liten och nu tänkte jag läsa den för min yngste son. 

Inga kommentarer: