måndag 1 september 2008

Händelser. Men inte vid vatten.

Min syster skulle ha vaktat yngste sonen en stund i lördags. Det behövdes aldrig eftersom äldste sonen stannade hemma hela kvällen. Det kändes ändå bra att vi kunde återgälda hennes goda vilja när vi lånar ut en TV till henne. Först handlade vi tillsammans sen åkte vi och lämnade TVn hos henne. Kollade nya lägenheten också. Fin! Ganska stor med bra kök och balkong.

Idag följde sonen med mig till jobbet på förmiddagen, dagis var stängt. Det gick bra. Det var bara tunnelbanan som var försenad en halvtimma som gjorde sonen trött. När några timmar passerat åkte vi till stan där jag och glada kollegan skulle på lunch, då tog P över barnet. Jag hämtade honom på väg hem sen. Jobbade hemma på eftermiddagen. Bra dag!

Har Skypat med amerikasonen också. Han är så söt. Idag har han ledig dag och skulle till Sioux City och shoppa. Strumpor. Vilken grej :)

Snart är vi klara med klädkammaren också. Underbart.

Köpte ett kilo kantareller på Hötorget idag. 80:-. 10 gladiolusar, dovt lila och mjukt gula. 50:-. Åt falukorv med kantisar till middag. Det var gott. Fast yngste sonen hatar svamp. Säger han. Jag tror att han överdriver!

Hammarby förlorade mot Helsingborg med 5-1 borta. Skit!

I morgon ska jag träffa gamla arbetskamrater. Vi ska äta på ställe i närheten av mitt hem. Skönt!

Natt nu.

Inga kommentarer: