tisdag 9 september 2008

Förutsägbart

Första avsnittet av Top Model och jag var inte särskilt intresserad. 

Började titta, men var mindre road än jag brukar. Antar att det beror på att de som är med sätts ihop på ett sätt som är såååå förutsägbart. 

Gapiga typen med lite hes röst och stor mun som snart kommer bryta ihop och berätta om sin hemska bakgrund. 
Tjejen med udda bakgrund som ses som en bra förebild (ett år var det en som höll på att bli blind, ett annat år var det nån annan sjukdom och i år är det en könsstympad). 
Fattiga, obildade tjejen som ska visa hela Amerika att man kan bara man vill. 
Idioten som inte fattar ett jota (brukar vara cheer leader eller blond ...). 
En som har väldig personlighet men som inte vet nånting om vare sig modellande eller mode men som på nåt underligt sätt ändå lyckats hitta till castingen. 
Mamman/frun som längtar hem.
Den kloka som inte kan ta de enklaste instruktioner eftersom hon är så stel och kritisk.

Ja. Så här har det sett ut nu, säsong efter säsong. Det är bara det att jag tror att jag kommer titta i alla fall. Det är själva tävlingsmomentet och utvecklingen av deltagarna jag är intresserad av. Det sociala spelet. Gruppdynamiken.

Eller nåt.

Inga kommentarer: