torsdag 2 augusti 2012

Kattdepression?

Vår katt. Hon verkar deprimerad. Hon har slutat spinna. Och jag får sån gräslig ångest över att vi reste bort och lämnade henne hos främmande människor. Ja, jag vet. Det var bättre att lämna henne hos en familj på landet än att lämna henne på kattpensionat. Tror jag.

Hon vill inte bli buren och jag hennes päls är liksom glåmigare än när vi lämnade bort henne. Har de bytt ut henne? Jag är bedrövad. Precis som hon tycks vara.

Nu undrar man ju om det är oss hon är besviken på - att vi lämnade bort henne in the first place, att vi kom tillbaka in the second.

När kommer hon att bli en glad, spinnande katt igen? En social kattflicka som man inte blir ledsen av?

För den som inte känner vår katt, märks det säkert inte. Men vi känner inte riktigt igen henne.

Nåja, hon har sovit vid mina fötter två nätter nu. Det är alltid något. Å andra sidan kan det bero på att vi har en fläkt i sovrummet och att hon vill svalkas lika mycket som vi ...


Inga kommentarer: