Vi har kommit hem från vår fantastiska resa och nu är även bilderna nedladdade. Inser att jag har en förkärlek för bland annat dörrar. Så jag visar dem ...
tisdag 31 juli 2012
fredag 13 juli 2012
Dasso
Nej. Jag orkar inte skriva. Jag vet inte varför jag skriver. För vem? Mitt liv känns inte intressant och jag har inte särskilt mycket positivt att förmedla.
Jag lyssnar på podcasts istället. Värvet, Filip och Fredrik samt Alex Schulman och Sigge Eklund. Bra!
Semester! På måndag bilar vi mot Cannes. Till och med till Cannes. Det ska bli skönt. Katten kommer vara hos en arbetskamrat och här kommer det att bo en fransk-guadelopsk familj. Mellansonen introducerar dem. Tack!
Följ mig på Twitter och på Instagram om du vill veta vad som händer. Om du inte vet vad detta är så ska du inte ens bry dig. Skriv ett brev, slå en signal.
Så får jag se när energin är tillbaka.
Jag lyssnar på podcasts istället. Värvet, Filip och Fredrik samt Alex Schulman och Sigge Eklund. Bra!
Semester! På måndag bilar vi mot Cannes. Till och med till Cannes. Det ska bli skönt. Katten kommer vara hos en arbetskamrat och här kommer det att bo en fransk-guadelopsk familj. Mellansonen introducerar dem. Tack!
Följ mig på Twitter och på Instagram om du vill veta vad som händer. Om du inte vet vad detta är så ska du inte ens bry dig. Skriv ett brev, slå en signal.
Så får jag se när energin är tillbaka.
lördag 7 juli 2012
Väldigt varmt
I morse vid 4-tiden vaknade hela familjen. Hade säkert att göra med att solen gick upp då och att måsarna började skrika utanför. p och yngste sonen kunde absolut inte somna om, P gick på toa och hittade två fästingar på sig, började läsa om fästingar och sen kunde han absolut inte somna om.
Jag var bara vaken i en och en halv timma och somnade om sen, men P var vaken i fyra timmar och yngste sonen i tre. Dygnet har blivit konstigt och katten sover hela tiden. Antar att hon har varit på helspänn av alla möjliga skäl när vi har varit i Småland. det främsta skälet är kanske de två andra katterna som varit där samtidigt. För även om vi har lyckats dela upp huset i två kattzoner så har de förmodligen känt av varandra i alla fall.
Det var mycket trevligt i Småland! Roligt att träffa några av kusinerna i början av vistelsen. Väldigt skojigt att se på fotboll på Stadsparksvallen också. Området kring fotbollsplanen där är väldigt fint. Stora villor från 20-talet eller så. Gräddhylla både då och nu ...
Vädret har varit skiftande i Jönköpingstrakten. Har läst två böcker - Sju jävligt långa dagar av Jonathan Tropper och Jag är med bandet av Pamela Des Barres. Satt ute en kort stund nån dag och blev väldigt träffad av solen. Inte för mycket, men blev förvånansvärt "färgad" på så kort tid.
Planerna för Cannes går sakta framåt. Det verkar som vi tar bilen fram och tillbaka. Det blir nog bra! Jag har fått deala med dagarna för att P ska få sina hemmadagar i slutet av våra tre veckor - så nu tror jag att vi tar fyra dagar ner, åtta där och sen fyra hem igen. Så har 16 av 23 dagar gått åt. Det blir nog bra!
Jäklar vad varmt det är. Jag sitter i behån och skriver (mer information än du ville ha va?) Cyklade till Sickla tidigare idag och höll på att avlida av värmeslag. Skulle vilja sitta lite på balkongen. Kanske funkar nu när katten är så seg.
Och i morgon är det kattutställning i Västerhaninge. Spännande! Tack och lov är det i ishallen :)
Jag var bara vaken i en och en halv timma och somnade om sen, men P var vaken i fyra timmar och yngste sonen i tre. Dygnet har blivit konstigt och katten sover hela tiden. Antar att hon har varit på helspänn av alla möjliga skäl när vi har varit i Småland. det främsta skälet är kanske de två andra katterna som varit där samtidigt. För även om vi har lyckats dela upp huset i två kattzoner så har de förmodligen känt av varandra i alla fall.
Det var mycket trevligt i Småland! Roligt att träffa några av kusinerna i början av vistelsen. Väldigt skojigt att se på fotboll på Stadsparksvallen också. Området kring fotbollsplanen där är väldigt fint. Stora villor från 20-talet eller så. Gräddhylla både då och nu ...
Vädret har varit skiftande i Jönköpingstrakten. Har läst två böcker - Sju jävligt långa dagar av Jonathan Tropper och Jag är med bandet av Pamela Des Barres. Satt ute en kort stund nån dag och blev väldigt träffad av solen. Inte för mycket, men blev förvånansvärt "färgad" på så kort tid.
Planerna för Cannes går sakta framåt. Det verkar som vi tar bilen fram och tillbaka. Det blir nog bra! Jag har fått deala med dagarna för att P ska få sina hemmadagar i slutet av våra tre veckor - så nu tror jag att vi tar fyra dagar ner, åtta där och sen fyra hem igen. Så har 16 av 23 dagar gått åt. Det blir nog bra!
Jäklar vad varmt det är. Jag sitter i behån och skriver (mer information än du ville ha va?) Cyklade till Sickla tidigare idag och höll på att avlida av värmeslag. Skulle vilja sitta lite på balkongen. Kanske funkar nu när katten är så seg.
Och i morgon är det kattutställning i Västerhaninge. Spännande! Tack och lov är det i ishallen :)
torsdag 28 juni 2012
What?
Vad ska jag skriva om idag då?
Kanske om middagen för bästa lilla A som hennes dotter drog ihop igår? Ja! Det var lilla A och dottern och sonen och dotterns före detta och långa farbrorn, Ebs och glamourkompisen (fast de där tre sista heter bara så i andra sammanhang och jag känner dem knappt).
Men ÅH! så trevligt man kan ha det bara för att alla är trevliga. Nu vill jag träffa samtliga igen och igen. Men, kan jag säga, vi går inte tillbaka till Ljunggrens. I alla fall så vill man inte ha den klantiga servitören. Jättetrevlig till en början, men sen bara idiot. Jag stannar där, Fokus ska inte ligga på denna stackars mänska.
Maten var jättegod! Sällskapet så trevligt! När vi hade käkat klart så gick vi hem till Ebs som inte bara har en bokhandel, utan även en TV där vi kunde titta på fotboll.
Och den kvinnliga simultankapaciteten var på topp. Vi kunde ju både prata och titta. Så jag pratade med Biodlerskan (eller glamourkompisen, fast JAG känner henne inte på det sättet) om LCHF eftersom hennes migrän har försvunnit sen hon började med denna diet. Det visar sig att fler migräniker (det heter faktiskt så ...) har blivit botade genom LCHF. Fantastiskt. Ja. Botad och botad. Det har hjälpt till. Grande. Och som alternativ till heroin, som tydligen får ALL migrän att försvinna, så är det ju ett ganska lätt val.
Och Cannes blir det! Nu har vi varit i kontakt med dem och det här kommer att bli bra, trots att P oroar sig för städning inför ankomst. Det löser sig! Och förmodligen bilar vi ner. Jag hoppas att P lugnar ner sig vad gäller tid hemma efteråt. Han vill ta det lugnt. För att städa i källaren. Rensa böcker. Jag fattar inte. Varför ska vi plötsligt göra det? Och till vilken nytta? Nu?
För övrigt hejar jag på Spanien.
P.S. det är inte lätt att vara biodlerska och migräniker. För honung är askasst för migrän. Precis som stevia och suckrin. Bara en droppe då och då funkar. Trist.
Kanske om middagen för bästa lilla A som hennes dotter drog ihop igår? Ja! Det var lilla A och dottern och sonen och dotterns före detta och långa farbrorn, Ebs och glamourkompisen (fast de där tre sista heter bara så i andra sammanhang och jag känner dem knappt).
Men ÅH! så trevligt man kan ha det bara för att alla är trevliga. Nu vill jag träffa samtliga igen och igen. Men, kan jag säga, vi går inte tillbaka till Ljunggrens. I alla fall så vill man inte ha den klantiga servitören. Jättetrevlig till en början, men sen bara idiot. Jag stannar där, Fokus ska inte ligga på denna stackars mänska.
Maten var jättegod! Sällskapet så trevligt! När vi hade käkat klart så gick vi hem till Ebs som inte bara har en bokhandel, utan även en TV där vi kunde titta på fotboll.
Och den kvinnliga simultankapaciteten var på topp. Vi kunde ju både prata och titta. Så jag pratade med Biodlerskan (eller glamourkompisen, fast JAG känner henne inte på det sättet) om LCHF eftersom hennes migrän har försvunnit sen hon började med denna diet. Det visar sig att fler migräniker (det heter faktiskt så ...) har blivit botade genom LCHF. Fantastiskt. Ja. Botad och botad. Det har hjälpt till. Grande. Och som alternativ till heroin, som tydligen får ALL migrän att försvinna, så är det ju ett ganska lätt val.
Och Cannes blir det! Nu har vi varit i kontakt med dem och det här kommer att bli bra, trots att P oroar sig för städning inför ankomst. Det löser sig! Och förmodligen bilar vi ner. Jag hoppas att P lugnar ner sig vad gäller tid hemma efteråt. Han vill ta det lugnt. För att städa i källaren. Rensa böcker. Jag fattar inte. Varför ska vi plötsligt göra det? Och till vilken nytta? Nu?
För övrigt hejar jag på Spanien.
P.S. det är inte lätt att vara biodlerska och migräniker. För honung är askasst för migrän. Precis som stevia och suckrin. Bara en droppe då och då funkar. Trist.
lördag 23 juni 2012
Lyx på alla vis!
Världens godaste middag idag! Små portioner av -
Rödbetor med smör
Honungsmelon med parmaskinka
Brie
Tryffelsalami
Rädisor
Avocado
och ...
Gåslever
Herregud! Tack för detta! Eller ... Tack ICA och shoppen på Charles de Gaulle.
Har även doftat mig igenom de fem burkarna med Kushmi-te som jag köpte i Paris. Ojoj! Nu ska här drickas lyx-te i små doser!
För att vi är värda det!
Obs! Glömde skriva förut att jag blev solbränd igår. Eventuelt med fokus på bränd. Lite överrostad macka över det hela. Inte så att jag har blivit svart, men ...
Rödbetor med smör
Honungsmelon med parmaskinka
Brie
Tryffelsalami
Rädisor
Avocado
och ...
Gåslever
Herregud! Tack för detta! Eller ... Tack ICA och shoppen på Charles de Gaulle.
Har även doftat mig igenom de fem burkarna med Kushmi-te som jag köpte i Paris. Ojoj! Nu ska här drickas lyx-te i små doser!
För att vi är värda det!
Obs! Glömde skriva förut att jag blev solbränd igår. Eventuelt med fokus på bränd. Lite överrostad macka över det hela. Inte så att jag har blivit svart, men ...
Sommaren
I fredags var vi hemma hos mamma och det var trevligt, trevligt! Glömde bara att ta med oss balkongskydssmaterialet hem. Så att katten inte hoppar iväg flera våningar ner. Men vi kanske kan ta det en annan dag.
Igår var vi hos Ps pappa och firade midsommar. Lugnt och stilla. Sill, dans vid stång, tårta och grilla. Som det ska vara.
Och det verkar som Dante kan vara hos dem i fyra nätter andra veckan i juli då P och jag jobbar. Jättebra. Alla glada!
Några bilder från den senaste tiden ... Som kom i helt fel ordning, men i alla fall.
Igår var vi hos Ps pappa och firade midsommar. Lugnt och stilla. Sill, dans vid stång, tårta och grilla. Som det ska vara.
Och det verkar som Dante kan vara hos dem i fyra nätter andra veckan i juli då P och jag jobbar. Jättebra. Alla glada!
Några bilder från den senaste tiden ... Som kom i helt fel ordning, men i alla fall.
Världens tröttaste katt som har vaktat annan katt hela midsommaraftonen
Skogspromenadens mål
Mitt i skogen
Kaprifol, oh kaprifol
Lupin, oh lupin
100-åriga tanter tillhörande gille.
Små okända flickor med illa bundna kransar på hatt -
väldigt sött
På hemväg från mamma i fredags. Hemmavid. Vackert!
Mer berörd än väntat
Lena Ph. Per Holknekt (idiot!). Inte trodde jag att jag skulle bli så berörd av vad dessa två gör och inte gör. Men ... Jag blev ganska ledsen. Deppad, liksom. Tyckte de passade så bra ihop. Men den dumma mänskan Holknekt har ju sabbat alltihop. Det var synd.
Så tänker jag att det fan inte kan vara lätt att vara Måns Herngren som hade en fru som blev lesbisk. Och nu Lena som har en "hej-jag-är-beroende-av-allt"-man. Och nu börjar jag hoppas att de ska bli ihop igen. Måns och Lena, alltså.
Detta är väldigt ytligt. Och jag känner dem inte. Men ändå ...
Så tänker jag att det fan inte kan vara lätt att vara Måns Herngren som hade en fru som blev lesbisk. Och nu Lena som har en "hej-jag-är-beroende-av-allt"-man. Och nu börjar jag hoppas att de ska bli ihop igen. Måns och Lena, alltså.
Detta är väldigt ytligt. Och jag känner dem inte. Men ändå ...
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)








